Cégtörténet
1984-ben 8 jelentős kutatóintézeti, illetve nyugat-európai elektronikai vállalatoknál szerzett fejlesztői tapasztalattal rendelkező villamosmérnök megalapította a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kisszövetkezetet. A kisszövetkezet jogutódja 1991-től a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kft., majd 2012-től a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő zrt. . Cégünk alapítása óta munkatársaink tulajdonában van.
1990 óta cégünk fejleszti és üzemelteti a cégbíróságok nyilvántartó rendszerét. A cégbírósági adatokra alapozva végezzük az online céginformációs szolgáltatással és az automatikus cégközlöny-szerkesztéssel kapcsolatos feladatokat. 1995 óta az Interneten is szolgáltatjuk a cégbíróságokon tárolt adatokat.
1997-ben a Fővárosi Bíróság megbízása alapján cégünk helyzettanulmányt készített a Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság működéséről és javaslatot tett a cégbíróságon folyó ügyintézés racionalizálására. A javaslatnak megfelelő szervezeti átalakítás és munkafolyamat-optimalizálás hatására a Fővárosi Bíróságnak mint Cégbíróságnak sikerült egy év alatt a korábbi évek alatt felhalmozott ügyhátralékától megszabadulnia.
Cégünk munkatársai írták le először a magyar nyelv összes lehetséges szóalakját zárt alakban. Erre az eredményre alapozva fejlesztettük ki 1990-ben az első magyar helyesírás-ellenőrző, elválasztó és javító programot, a Lektor-t.
1995-től 2002-ig az izraeli TTI Telecom alvállalkozójaként cégünk fejlesztett és telepített távközlési felügyeleti rendszereket a világ 5 földrészén.
A Matáv számára fejlesztettük ki a Próba Mérő Hálózat integrált kliens-szerver alkalmazást, ami a távbeszélő hálózat átviteli paramétereinek mérésére szolgált. A Motorola cég által a MATÁV részére telepített Wireless Local Loop (WiLL) hálózat felügyeleti rendszer megvalósításában cégünk mint alvállalkozó működött közre.
Autonóm intézmények adatkapcsolati szintű integrációjára 1998 óta nyújtunk megoldást. Cégünk valósította meg a Mediator rendszerrel a társas vállalkozások ún. "egyablakos" regisztrációjában érdekelt intézmények (NAV, KSH, OEP, cégbíróságok, kamarák, bankok, stb.) számítógépes rendszerei közötti többoldalú elektronikus adatkapcsolatot. Mediator rendszerünkkel évente közvetített üzenetek száma több százezer.
Elektronikus aláírással 1998 óta foglalkozunk. 2002-ben indítottuk fokozott biztonságú hitelesítés szolgáltatásunkat, ekkor jelent meg e-Szignó aláíró programunk első verziója is. 2004. októberében minősített aláírás létrehozó alkalmazás lett az e-Szignó program. 2005 májusától cégünk megindította minősített elektronikus aláírás hitelesítés valamint minősített időbélyegzés szolgáltatását. Az elektronikus aláírás alapjául szolgáló nyilvános kulcsú infrastruktúrában, a Microsec harmadik, bizalmi félként tanúsítványával igazolja a nyilvános kulcs és egy egyedi névvel azonosított adathalmaz (törvényes név, állandó tartózkodási hely, születési dátum stb.) között fennálló kapcsolatot.
A cégbíróságok elektronikus ügyintézési rendszerét (elektronikus cégeljárás) 2005 óta cégünk fejleszti és üzemelteti. 2006 óta a kft.-k összes kérelme benyújtható elektronikusan. 2007-től - 10 évre visszamenőlegesen - a kft.-k és az rt.-k összes iratába be lehet elektronikusan tekinteni.
Kinőttük a Marczibányi téri irodánkat, ezért cégünk új irodákat bérelt a Graphisoft Parkban.
Elektronikus archiválás szolgáltatásunk 2007 óta biztosítja az elektronikus iratok hosszú távú megőrzését úgy, hogy megőrizzék hitelességüket és adattartalmuk illetéktelenek számára hozzáférhetetlen maradjon.
Miniszterelnöki Hivatal E-Közigazgatási Díjjal tüntette ki az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot az elektronikus cégbejegyzési és változásbejegyzési eljárás továbbfejlesztéséért, és a cégeljárás gyorsításáért. A díjnyertes elektronikus cégeljárás informatikai rendszerét a szolgáltatás indulása óta a Microsec fejleszti és üzemelteti, így a cégünk által végzett szakmai munka jelentősen hozzájárult a díjazott eredmények megvalósulásához.
A Microsec által fejlesztett Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara pénzintézeti megkeresések rendszere 2011-ben elnyerte "az év IKT projektje" díjat. A projekt célja, hogy a bírósági végrehajtás során a végrehajtó elektronikusan aláírt okiratokban keresi meg a pénzintézeteket az adós vagyonának felkutatása érdekében, valamint a válaszokat is nagyrészt elektronikus úton dolgozza fel.