Skip to main content

Cégtörténet

1984-ben 8 jelentős kutatóintézeti, illetve nyugat-európai elektronikai vállalatoknál szerzett fejlesztői tapasztalattal rendelkező villamosmérnök megalapította a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kisszövetkezetet. A kisszövetkezet jogutódja 1991-től a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kft., majd 2012-től a Microsec Számítástechnikai Fejlesztő zrt. . Cégünk alapítása óta munkatársaink tulajdonában van.

 
1990 - Cégbírósági rendszerek

1990 óta cégünk fejleszti és üzemelteti a cégbíróságok nyilvántartó rendszerét. A cégbírósági adatokra alapozva végezzük az online céginformációs szolgáltatással és az automatikus cégközlöny-szerkesztéssel kapcsolatos feladatokat. 1995 óta az Interneten is szolgáltatjuk a cégbíróságokon tárolt adatokat.

1997-ben a Fővárosi Bíróság megbízása alapján cégünk helyzettanulmányt készített a Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság működéséről és javaslatot tett a cégbíróságon folyó ügyintézés racionalizálására. A javaslatnak megfelelő szervezeti átalakítás és munkafolyamat-optimalizálás hatására a Fővárosi Bíróságnak mint Cégbíróságnak sikerült egy év alatt a korábbi évek alatt felhalmozott ügyhátralékától megszabadulnia.

 
1990 - Lektor

Cégünk munkatársai írták le először a magyar nyelv összes lehetséges szóalakját zárt alakban. Erre az eredményre alapozva fejlesztettük ki 1990-ben az első magyar helyesírás-ellenőrző, elválasztó és javító programot, a Lektor-t.

 
1995 - Távközlési felügyeleti rendszerek

1995-től 2002-ig az izraeli TTI Telecom alvállalkozójaként cégünk fejlesztett és telepített távközlési felügyeleti rendszereket a világ 5 földrészén.

A Matáv számára fejlesztettük ki a Próba Mérő Hálózat integrált kliens-szerver alkalmazást, ami a távbeszélő hálózat átviteli paramétereinek mérésére szolgált. A Motorola cég által a MATÁV részére telepített Wireless Local Loop (WiLL) hálózat felügyeleti rendszer megvalósításában cégünk mint alvállalkozó működött közre.

 
1998 - Mediátor

Autonóm intézmények adatkapcsolati szintű integrációjára 1998 óta nyújtunk megoldást. Cégünk valósította meg a Mediator rendszerrel a társas vállalkozások ún. "egyablakos" regisztrációjában érdekelt intézmények (NAV, KSH, OEP, cégbíróságok, kamarák, bankok, stb.) számítógépes rendszerei közötti többoldalú elektronikus adatkapcsolatot. Mediator rendszerünkkel évente közvetített üzenetek száma több százezer.

 
1998 - Elektronikus aláírás, hitelesítés valamint időbélyegzés szolgáltatás

Elektronikus aláírással 1998 óta foglalkozunk. 2002-ben indítottuk fokozott biztonságú hitelesítés szolgáltatásunkat, ekkor jelent meg e-Szignó aláíró programunk első verziója is. 2004. októberében minősített aláírás létrehozó alkalmazás lett az e-Szignó program. 2005 májusától cégünk megindította minősített elektronikus aláírás hitelesítés valamint minősített időbélyegzés szolgáltatását. Az elektronikus aláírás alapjául szolgáló nyilvános kulcsú infrastruktúrában, a Microsec harmadik, bizalmi félként tanúsítványával igazolja a nyilvános kulcs és egy egyedi névvel azonosított adathalmaz (törvényes név, állandó tartózkodási hely, születési dátum stb.) között fennálló kapcsolatot.

 
2005 - Elektronikus cégeljárás

A cégbíróságok elektronikus ügyintézési rendszerét (elektronikus cégeljárás) 2005 óta cégünk fejleszti és üzemelteti. 2006 óta a kft.-k összes kérelme benyújtható elektronikusan. 2007-től - 10 évre visszamenőlegesen - a kft.-k és az rt.-k összes iratába be lehet elektronikusan tekinteni.

 
2005 - Bővülés

Kinőttük a Marczibányi téri irodánkat, ezért cégünk új irodákat bérelt a Graphisoft Parkban.

 
2007 - Elektronikus archiválás

Elektronikus archiválás szolgáltatásunk 2007 óta biztosítja az elektronikus iratok hosszú távú megőrzését úgy, hogy megőrizzék hitelességüket és adattartalmuk illetéktelenek számára hozzáférhetetlen maradjon.

 
2009 - E-Közigazgatási díj a „Az elektronikus cégbejegyzési és változásbejegyzési eljárás továbbfejlesztéséért”

Miniszterelnöki Hivatal E-Közigazgatási Díjjal tüntette ki az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot az elektronikus cégbejegyzési és változásbejegyzési eljárás továbbfejlesztéséért, és a cégeljárás gyorsításáért. A díjnyertes elektronikus cégeljárás informatikai rendszerét a szolgáltatás indulása óta a Microsec fejleszti és üzemelteti, így a cégünk által végzett szakmai munka jelentősen hozzájárult a díjazott eredmények megvalósulásához.

 
2011 - "Az év IKT projektje" díj

A Microsec által fejlesztett Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara pénzintézeti megkeresések rendszere 2011-ben elnyerte "az év IKT projektje" díjat. A projekt célja, hogy a bírósági végrehajtás során a végrehajtó elektronikusan aláírt okiratokban keresi meg a pénzintézeteket az adós vagyonának felkutatása érdekében, valamint a válaszokat is nagyrészt elektronikus úton dolgozza fel.

Az első gépünk - 1984

e-Szignó

Irodaházunk kívülről

Irodaházunk belülről

25 éves a Microsec