Kedvezményezett neve: Microsec Számítástechnikai Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság
Projekt címe: KIOSZK alapú automatikus ügyfélazonosítási és minősített mobil e-aláírás megoldás
Pályázati kiírás megnevezése: Piacvezérelt Kutatás-fejlesztési és Innovációs Projektek támogatása 2020-1.1.2-PIACI KFI
Projekt helyszíne: 1033 Budapest, Ángel Sanz Briz út 13.
Szerződött támogatott összeg: 181 844 468 Ft
Támogatás mértéke: 55,98%
Projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.08.31.
Projekt azonosító száma: 2020-1.1.2-PIACI-KFI-2020-00013
Projekt tartalmának bemutatása:
A gazdasági és társadalmi folyamatok digitalizációja az ország versenyképessége szempontjából kiemelkedően fontos tényező. Széleskörű térhódításának legfőbb akadálya, hogy még nem áll rendelkezésre az az ügyféltömeg, mely univerzális megoldással rendelkezne a minden részletében digitális ügyintézésre.
A projekt célja, hogy digitálisan szerződőképes ügyféltömeget hozzon létre. Ehhez pedig mindenekelőtt megteremtse annak feltételeit, hogy ez az ügyfélkör egy univerzálisan alkalmazható mobil megoldás segítségével a szolgáltatók széles körével személyes, fizikai jelenlétet nem igénylő, digitális üzleti tranzakciókat tudjon végrehajtani az online térben.
A fő törekvés tehát, hogy a magánszemélyek széles köre mobileszköze segítségével kényelmesen, gyorsan, biztonságosan és a felesleges személyes találkozók elkerülésével idő- és költséghatékonyan tudjon ügyeket intézni, jognyilatkozatokat tenni.
A projekt kulcseleme az automatizált ügyfélazonosítást végző KIOSZK megoldás, amely újdonság a piacon. A megoldás segítségével az eSzemélyivel rendelkező ügyfelek egyszerű, ügyfélbarát módon szereznek mobileszközükön működő autentikációs- és aláíróképességet, amelyet szolgáltatókkal való interakcióban tudnak használni.
A digitálisan szerződőképes ügyfélbázis létrehozásának első lépése az ügyfelek azonosítása, amelyre a projekt keretében egy innovatív megoldást dolgozunk ki. Ennek lényege, hogy az azonosítás teljesen automatizáltan, személyes interakció nélkül valósul meg egy KIOSZK berendezés segítségével. A KIOSZK egy speciális kivitelű érintőképernyős számítógép, amelyet a funkciójától függően számos különféle perifériával látnak el. Tipikus alkalmazásai a jegykiadó automaták, sorszámhúzók, fizetési terminálok. A megoldás keretében az ügyfél egy szolgáltatási ponton (bankfiókban, bevásárlóközpontban stb.) elhelyezett KIOSZK-nál igazolja a személyazonosságát - az azonosítás alapja az eSzemélyi igazolvány eID funkciója, amelyben tárolt adatokat a rendszer a BM által vezetett közhiteles nyilvántartás alapján ellenőrzi (eID szerver szolgáltatás).
A következő lépés a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges mobilapplikáció letöltése és az ügyfél mobileszközének megszemélyesítése, amely gyakorlatilag egy QR-kód leolvasást jelent. A személyes PIN kód beállítása és a háttérben lefolytatott ellenőrzések végrehajtása után a szolgáltatás azonnal használható. A szolgáltatáshoz használt mobilapplikáció a Microsec saját fejlesztésű, nemzetközi szabadalommal rendelkező PassByME Mobile ID technológia felhasználásával készült Mobil e-Szignó alkalmazása.
A folyamat végén az ügyfél egy mobileszközön működő, autentikációs, autorizációs és e-aláírási funkciót biztosító megoldás birtokába jut, amelyet univerzálisan használhat a rendszerbe bevont szolgáltatókkal történő online, digitális ügyintézésre, például:
A projekt másik fő feladata annak a komplex informatikai infrastruktúrának a megteremtése, amely biztosítja a szolgáltatásban érintett felek által alkotott ökoszisztéma teljes kiszolgálását. Ezek a következők:
© 2023 Microsec zrt. | Cégjegyzékszám: 01-10-047218 | Adószám: 23584497-2-41