Hírek
PKI Oktatás és Workshop
2017. 05. 03.
A Microsec, az első - és jelenleg egyetlen hazai eIDAS szerinti minősített bizalmi szolgáltató, a Nyilvános Kulcsú Infrastruktúrán (PKI) alapuló elektronikus aláírás és kapcsolódó e-ügyintézési rendszerek vezető szakértője. Ebben a témakörben már 8 éve kiemelkedő szakmai előadásokat szervezünk, melynek célja az elektronikus folyamatok és az elektronikus aláírás valamint ehhez illeszkedő megoldások támogatása.

Képzésünk során részletesen körüljárjuk az elektronikus aláíráskészítés elméleti és műszaki hátterét, majd részletesen kitérünk a gyakorlati tudnivalókra is. Ismertetjük a PKI technológián alapuló egyéb fontos felhasználási területek is (titkosítás, autentikáció, szerepkör igazolás). Bemutatjuk, hogy milyen alapvető változások történtek tavaly a terület jogszabályi hátterében (eIDAS rendelet és Eüt.), és áttekintjük a jelenleg Magyarországon mindenki számára elérhető, e-aláírást tartalmazó új e-személyi adta lehetőségeket is.
 
A korábbi események résztvevőinek visszajelzései alapján örömmel jelentjük be, hogy idén workshop jelleggel gyakorlati képzést is indítunk a PKI technológia iránt érdeklődő fejlesztőknek, mérnököknek. A gyakorlati oktatásunk a képzéshez kapcsolódik, de önmagában is hallgatható. A résztvevők limitált létszámú csoportban (max. 25 fő) szakértőink irányításával megismerkedhetnek a mobil elektronikus aláírás és azonosítás webes környezetbe történő integrációjával.
Képzés időpontja: 2017.05.29-30.

További információ és regisztráció
 
Microsec hazai szolgáltatóként elsőként szerepel az eIDAS szerint tanúsított és minősített bizalmi szolgáltatók listáján.
2017. 01. 11.

A hazai tulajdonú, elektronikus aláírás technológián alapuló szolgáltatások teljes körű biztosításával foglalkozó Microsec Zrt. a legnagyobb magyar hitelesítés-szolgáltatóból az eIDAS szerinti tanúsítási eljárást követően lett az első nyilvántartásba vett eIDAS szerinti hazai minősített bizalmi szolgáltató.

Az elektronikus azonosítás, elektronikus aláírás és bizalmi szolgáltatások tekintetében jelentős változás állt be 2016. július 1-én az eIDAS rendelet életbelépésével, amely az EU-n belül egységes jogi hátteret hozott létre. Ennek célja elősegíteni a határokon átívelő elektronikus tranzakciók nagyobb arányú elterjedését, támogatva az egységes digitális piac kialakulását. Mindennapi jelentősége, hogy az ilyen típusú elektronikus szolgáltatások a papíralapú módszerrel azonos joghatást eredményeznek, azaz jelentősen csökkenhet a személyes megjelenési kötelezettség, bárhonnan és bármilyen időpontban intézhetjük hivatalos-, üzleti- vagy jogkövetkezménnyel járó magánjellegű ügyeinket. 

„A rendeletnek való megfelelőség értelmében a Microsec Magyarországon egyedülálló módon, az eredetileg kihirdetett hazai, azaz a 2016. december 31-ei fordulónapi kötelezettségnek eleget téve már korábbi időpontban sikeresen megszerezte a német TÜVIT eIDAS szerinti akkreditációját. Ennek eredményeként 2016. december 21-én felkerült a hazai szolgáltatók közül elsőként, és a mai napig egyedüliként az NMHH minősített bizalmi szolgáltatókra vonatkozó nyilvántartásába.

Büszkék vagyunk arra, hogy minősített bizalmi szolgáltatóként Magyarországon jelenleg kizárólag a Microsec rendelkezik az eIDAS minősítéssel” - mondta Vanczák Gergely a Microsec e-Szignó Hitelesítés-szolgáltató igazgatója.

 Jelentős mérföldkőnek számít cégünk életében, hogy az újgenerációs PKI* technológia szakértő Microsec hazánkban elsőként négy különböző, eIDAS szerint minősített bizalmi szolgáltatást nyújt: 

  • minősített aláíró tanúsítványok kibocsátása
  • minősített bélyegző tanúsítványok kibocsátása
  • minősített időbélyegzés szolgáltatás
  • minősített archiválás szolgáltatás.

 Az eIDAS szerint tanúsított minősített archiválás szolgáltatásunk nemcsak Magyarországon, hanem egész Európában egyedi, mely elsőként ad lehetőséget elektronikusan aláírt dokumentumok (pl. PDF, e-akta, ASiC) eIDAS szerinti hosszú távú hiteles megőrzésére.” - hangsúlyozta Vanczák Gergely.

Mire jók ezek a szolgáltatások?

A minősített tanúsítványon alapuló minősített, illetve nem minősített (fokozott) elektronikus aláírás segítségével teljes bizonyító erejű magán- vagy közokiratot lehet egyszerűen digitálisan létrehozni. Az így elkészített aláírás bizonyítja a sérthetetlenséget, eredet hitelességet és letagadhatatlanságot, és egyenértékű a hagyományos, személyesen, tollal, papírra írt aláírással.

A minősített bélyegző tanúsítványok jogi személyek számára bocsáthatóak ki, melyekkel minősített bélyegzőt lehet szervezet (pl. cég, hivatal, egyesület stb.) nevében létrehozni, biztosítva ezzel akár a teljes bizonyító erőt jelentő minősített szinten az aláírt dokumentum sértetlenségét és letagadhatatlanságát. 

A dokumentumokat minősített időbélyeggel lehet ellátni, amely egy megbízható harmadik fél által kibocsátott teljes bizonyító erővel bíró igazolás arról, hogy egy dokumentum adott időpontban már létezett. 

A hosszú távra megőrizendő elektronikus aláírások rendszeres gondozást igényelnek, azok hitelességét aktuális aláírás szabványoknak való megfelelését folyamatosan biztosítani szükséges, melyre alkalmas a minősített archiválás szolgáltatás. Előnye, hogy jogi vélelem kapcsolódik hozzá, az NMHH által is felügyelt, az olvashatóságot és bizalmasságot is garantálja egyben. 
NMHH weboldala
eIDAS rendelet
TÜVIT eIDAS szerinti akkreditáció

 
A Microsec az első bizalmi szolgáltató
2016. 12. 22.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elsőként és egyedüliként a Microsec e-Szignó aláíró tanúsítvány, bélyegző, archiválás és időbélyeg minősített bizalmi szolgáltatásait vette nyilvántartásba. A szolgáltatások így felkerültek az EU bizalmi szolgáltatások listájára is:
NMHH minősített bizalmi szolgáltatások
EU Trusted List of Trust Service Providers
 
Teltházas PKI képzés
2016. 12. 15.

December 14-én PKI szakértőink; Szabóné Endrődi Csilla, Réti Kornél és Paulik Tamás; rendkívül sikeres szakmai oktatást tartottak a több mint 160 résztvevő előtt, akik a magán- és közszféra különböző területeit képviselték. Az előadások az olyan tisztán elméleti ismereteken felül, mint például a Publikus Kulcsú Infrastruktúra alapjai, az elektronikus aláírás készítése vagy a titkosítás, számos időszerű információt tartalmaztak. Réti Kornél előadásában a júliusban életbe lépett eIDAS rendeletet értelmezte és fejtette ki az elektronikus azonosításra és a bizalmi szolgáltatásokra gyakorolt hatását.

A délutáni szekcióban az elméleti rész után a gyakorlati bemutatókra került sor, ahol először a Microsec legújabb szoftverével, a MicroSigner segítségével mutatták be a Windows és Mac OS operációs rendszereken böngésző-függetlenül biztosítható dokumentum aláírását. A webes alkalmazás a webböngészők által már nem, vagy a közeljövőben nem támogatott Java beépülő modulokra, valamint a Microsoft ActiveX technológia kiváltására is alkalmas.

A következő generációs azonosításon alapuló PassBy[ME] Mobile ID megoldásunkkal a felhasználó-barát és online dokumentum aláírási lehetősége került bemutatásra a mobileszközre telepített applikáció segítségével.

A 2016. január 1-től igényelhető többfunkciós elektronikus személyi igazolvány az azonosításon túl elektronikus aláírásra is alkalmazható. Ezt a megoldást demonstrálták szakértőink a Microsec e-Szignó szoftverének segítségével, így az eIDAS-rendeletnek megfelelő minősített elektronikus aláírás jött létre.

A képzésre történő regisztráció a meghirdetése után rövid idővel teltházzal zárult, a fokozott érdeklődésre való tekintettel az előadássorozatot 2017-ben folytatjuk. 

 
PassBy[ME] Mobile ID a Symposiumon
2016. 11. 30.

A PassBy[ME] Mobile ID megoldásunk bemutatkozott a T-Systems Magyarország által szervezett Symposium 2016 elnevezésű egész napos szakmai konferencián, a Pénzintézeti Szekció kiállítási területén.

Az újgenerációs megoldás egy univerzálisan felhasználható digitális személyazonosítót hoz létre, melynek segítségével a felhasználó azonosíthatja magát, tranzakciókat indíthat és hagyhat jóvá, illetve az általános célú elektronikus aláírási funkcióval szerződéseket tud online aláírni. A PassBy[ME] Mobile ID teljesíti az eIDAS követelményeit, valamint megfelel a vonatkozó és jelenleg ismert PSD2-irányelveknek.

www.passbyme.com


 
Microsec szolgáltatásai megfelelnek az eIDAS rendeletnek a TÜVIT auditja alapján
2016. 11. 09.

A német TÜVIT intézet 2016 szeptemberében auditálta a minősített bizalmi szolgáltatásainkat, és erről október végén tanúsítványokat bocsátott ki. Az okiratok alapján a Microsec e-Szignó aláíró tanúsítvány, bélyegző, archiválás és időbélyeg szolgáltatás - Magyarországon elsőként - minden tekintetben megfelel az 910/2014-es EU rendeletnek (eIDAS). 

TÜVIT weboldal


Tanúsítványok:

e-Szignó minősített aláíró tanúsítványok kibocsátása
e-Szignó minősített bélyegző tanúsítványok kibocsátása
e-Szignó minősített időbélyegzés szolgáltatás
e-Szignó minősített archiválás szolgáltatás


 
Microsec a 2016-os ITBN CONF-EXPOn
2016. 09. 07.

A Microsec, hasonlóan a korábbi évekhez, idén is részt vesz a 2016. szeptember 27-28. között 11. alkalommal megrendezésre kerülő Informatikai Biztonság Napja konferencián és kiállításon.

ITBN-CONF-EXPO 2016 tematikája:

Az idei Informatikai Biztonság Napja, vagyis az ITBN CONF-EXPO központi témája idén a kiberéberség. Ma ugyanis az egyik legfontosabb, és egyben a legnagyobb kihívás, hogy észrevegyük, ha “valaki éppen ott jár a spájzban”, azaz felfedezzük az ismeretlen betolakodókat a saját rendszereinkben. Sokan a mai napig azt hiszik, hogy az éberség csupán annyit jelent, hogy feltesznek egy vírusirtót a gépükre. Pedig ma már a védelmi rendszereink, az ország kritikus infrastruktúrái is folyamatos odafigyelést igényelnek a hét minden napjának minden órájában - a hackerek ugyanis nem mennek el szabadságra és hétvégéjük sincs.
 
Aktivitás:
Mobil ID hiánypótló alkalmazásunk és a hozzá kapcsolódó online üzleti szolgáltatások jövőbe mutató, end to end online biztonsági és kényelmi funkciókat nyújtanak felhasználóik számára a digitális világban.
A P6-os standunkon ezeket a második faktoros azonosítási és mobil aláírásos megoldásokat működés közben speciális környezetben és eszközökön demonstráljuk látogatóink számára.
 
A Microsec szakmai előadása "Hely-telen aláírások" címmel- az elektronikus aláírás és azonosítás témakörében nyújt számos új információt az eIDAS rendelet alapján történt változásokat is érintve.

Regisztráció:

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött mely ajánlásos rendszeren alapul, melyhez kérjük használja a sales@microsec.hu email címet. További információ az alábbi linken található:

https://www.itbn.hu/index.php/hu/regisztracio

ITBN CONF-EXPO

 
Együttműködési megállapodás a PassBy[ME] rendszer alkalmazására
2016. 06. 15.

2016. június 3-án stratégiai partnermegállapodást írt alá a Microsec Zrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. a Microsec által kifejlesztett és szabadalmaztatott PassBy[ME] rendszer együttes továbbfejlesztésére és széles körű alkalmazására. Ennek értelmében a Microsec nyilvános kulcsú infrastruktúrán (PKI) alapuló második-faktoros azonosítási rendszerét a T-Systems vállalati ügyfélkörére kiterjeszti.

A Microsec megoldást nyújt:

-az online szolgáltatások (pl. banki szolgáltatások, e-kereskedelem) igénybevételénél szükséges azonosítási   és belépési protokollhoz,
-tranzakciók engedélyeztetésére (pl. átutalás) továbbá
-szerződések - eseti megbízások elektronikus aláírásához.

A PassBy[ME] a napjainkban használt eljárási módokon messzemenően túlmutat. A kommunikáció okos eszközök bevonásával, két különböző és egymástól független csatornán történik. A rendszer így a jelenlegi technológiához képest magasabb szintű biztonságot és egyben egyszerű, ergonomikus használatot is képvisel.

Az egységes európai elektronikus aláírási rendelkezések (eIDAS) 2016. július 1-jei bevezetésével a Microsec már eIDAS minősített hitelesítés-szolgáltatóként támogatja a T-Systems ügyfeleit.

 

PassBy[ME].com

T-Systems
T-Systems Magyarország hírei

eIDAS információ

 
Az e-Szignó csomagok Általános Szerződési Feltételei módosulnak
2016. 04. 15.

2016. május elsejétől az e-Szignó Csomagokra vonatkozó ÁSZF a következő pontokon változik:

10.1.1.A Csomagokhoz kapcsolódó díjakat két részre bontjuk: „csomag szolgáltatási díjra” és „e-Szigno alkalmazás használati díjra”

„Csomag alapdíj: a csomag szolgáltatási díja és a csomag e-Szignó alkalmazás használati díja tételekből áll. Ezek a tételek külön kerülnek feltüntetésre a számlán.

Csomag szolgáltatási díja: a csomagban lévő szolgáltatások díját tartalmazza, az e- Szignó alkalmazás használatáért fizetendő díj kivételével.

Csomag e-Szignó alkalmazás használati díja: a szolgáltatások igénybe vételéhez szükséges e-Szignó aláírás-létrehozó alkalmazás kliens változatának használati díját tartalmazza. A szoftverhasználat szabályait a Végfelhasználói licencszerződés rögzíti.”

10.1.2. Az időbélyegzéssel kapcsolatos díj definícióját pontosítjuk

„Időbélyegzéssel és online tanúsítvány-állapot szolgáltatással kapcsolatos, Csomaghoz rendelt forgalmi díjak: a lekért Időbélyegek és online tanúsítvány-állapot válaszok mennyiségétől függően megfizetendő díjak, amelyek eltérőek lehetnek a különböző Csomagok esetében.”

10.1.3. Csomag váltási díj definícióját pontosítjuk

„Csomag váltási díj (eseti díj): az egyes Csomagok közötti váltást Szolgáltató Csomag váltási díj megfizetéséhez köti. A díj mértéke függ attól, hogy az Előfizető mely Csomagból mely Csomagba kíván váltani.”

10.1.5. Adatmódosítási díj definícióját pontosítjuk

„Adatmódosítási díj (eseti díj): amennyiben megváltozik a tanúsítvány alanyának bármely tanúsítványban is szereplő adata (ilyen lehet pl. az e-mail cím is), akkor új tanúsítvány kiadására van szükség, amelyet a Szolgáltató jelen eseti díj megfizetéséhez köti.”

10.1.9. és 10.1.10. A Kártyamegszemélyesítéssel kapcsolatos és a kártyapótlási díjat különválasztjuk

„Kártyamegszemélyesítéssel kapcsolatos díj (eseti díj): A Szolgáltató díjat számít fel, ha az az ügyfél a kártya, illetve Csomag elkészültét követően 2 hónapon belül nem veszi át a megrendelt Csomagot (illetve a Csomaghoz tartozó kártyát, tanúsítványt). E díj a kártya árán felül kerül felszámításra.”

„Kártyapótlással kapcsolatos díj (eseti díj): A Szolgáltató az elveszett vagy az ügyfél hibájából tönkrement kártyák pótlása során számítja fel e díjat. E díj a kártya árán felül kerül felszámításra.”

10.4.4-es pontban a Csomagokra vonatkozó lemondási feltételek módosítjuk a következőképpen: éves díjfizetés esetén a 2. évtől visszatérítjük az előre befizetett összeg időarányos részét.

„Éves díjfizetés esetén az első évre kiszámlázott szolgáltatási díjból a Szolgáltató nem nyújt visszatérítést. A Csomag éven túli felmondásakor a Szolgáltató az éves díjról kiállított számlát helyesbíti, és a fordulónaptól a felmondásig terjedő időszakra az árlista szerinti havi díjakat számlázza ki. Az előre kifizetett szolgáltatási díj helyesbítés utáni különbözete az Előfizető részére visszatérítésre kerül.”

e-Szignó Csomagokra vonatkozó – Általános Szerződési Feltételek

 
Új személyazonosító igazolvány
2016. 01. 15.

2016. január 1-től az új személyazonosító igazolvány igénylésnél lehetőség van az igazolvány elektronikus aláírás funkciójának használatára is.  A személyi igazolványhoz igényelhető elektronikus aláírás jelenleg fokozott biztonságú aláírásnak felel meg, azonban a jogszabálynak megfelelő minősített elektronikus aláírás nem készíthető vele. A Microsec ügyfelei által jelenleg használt kártyaolvasók nem alkalmasak az új személyazonosító igazolvány olvasására.

Bővebb tájékoztatásért kérjük, látogasson el az alábbi oldalra: http://kekkh.gov.hu/Eszemelyi/

 
Aláíró applet - lejáró tanúsítvány
2015. 10. 30.

Az e-Szignó Automata csomagban található MicrosecSigner.jar Java appleten lévő kódaláírói tanúsítvány 2015. október 31-én 00:59:59-kor lejár. Amennyiben az Ön rendszerében böngészőbe ágyazott aláíró megoldást használ, akkor kérjük haladéktalanul frissítse az appletet.

Ennek hiányában bizonyos verziójú Java esetén a futtató környezet a kliens számítógépen blokkolhatja az aláírási folyamatot.

A megújított, 2017. október 30-ig érvényes kódaláírói tanúsítvánnyal aláírt applet változat a következő címről tölthető le: 
http://static.e-szigno.hu/MSCSigner/MicrosecSigner.jar

Az applet frissítése nem befolyásolja az e-Szignó Automata működését.

Technikai kérdés esetén az mscservice@microsec.hu e-mail címen állunk rendelkezésére.

 

 

 
A Microsec által kibocsátott minősített aláíró tanúsítványokat automatikusan megbízhatónak tekinti az új Adobe Acrobat Reader program
2015. 10. 21.

2015. október 13-án az Adobe számos alkalmazásának új verzióját jelentette be, amelyek megkönnyítik az elektronikusan aláírt dokumentumok használatát, az elektronikus aláírás használatának elterjedését.

A csomag része a széleskörűen használt Adobe Acrobat Reader 11.0.13-as verziója is, amely az új funkciónak köszönhetően az európai szabályozás változásával összhangban egyszerűbbé teszi az európai hitelesítés szolgáltatók által kibocsátott minősített aláíró tanúsítványok használatát.  Az új funkció bevezetése után az Adobe Acrobat Reader az EU megbízható hitelesítés szolgáltatóinak hivatalos listái (EUTL: EU Trusted Lists) alapján automatikusan megbízhatónak fogadja el a listákon szereplő hitelesítés szolgáltatók minősített aláíró tanúsítványit. Így a felhasználóknak az elektronikusan aláírt PDF dokumentumok ellenőrzéséhez az alapprogramon túlmenően semmit sem kell a számítógépükön előzetesen telepíteniük vagy beállítaniuk.

Az új programverzió elérhető különféle Windows és MAC OS X operációs rendszereken is.  Az új Adobe Acrobat Reader program, a telepítés után a Microsec által kibocsátott minősített aláíró tanúsítványokat is automatikusan megbízhatónak tekinti. 

További részletek a bejelentésről

 
2015 ITBN Conf-Expo - az informatikai biztonság napja
2015. 10. 07.

2015. szeptember 23-24. között rendezték meg az idei informatikai biztonság napját az ITBN Conf-Expo-t, melyen a Microsec zrt. kiállítóként és előadóként képviseltette magát.  Az ITBN rendezvény az IT Biztonsági szakma legnagyobb őszi eseménye, amelyen a teljes hazai és több külföldi, a területen érintett gyártó, disztribútor, tanácsadó és integrátor képviselteti magát, tehát mindenki, aki jelen van és számít az IT-biztonsággal magas színvonalon foglalkozók között.

A konferencia második napján „Én tényleg én vagyok... - Az elektronikus aláírás és azonosítás új generációja, a PassBy[ME]” címmel  Paulik Tamás kollégánk tartott előadást.  Előadásának témája az új generációs azonosítás valamint elektronikus aláírás, közelebbről a PassBy[ME] megoldásunk. Tamás prezentációjában kitért arra is, hogy  innovációnk egy új generációs azonosítási megoldás, amely minden olyan környezetben alkalmazható, ahol kiemelten fontos az online szolgáltatásba bejelentkező felhasználó azonosításának biztonsága, mint például az e-kormányzat, a pénzügyi-, banki szolgáltatások, az e-kereskedelem, a felhő alapú szolgáltatások, vagy akár egy VPN elérés.

www.passbyme.com Digitália rádióinterjú Barsi Andrással Computerworld interjú Barsi Andrással

   

 
Konferencia és IT Expo Bahreinben
2015. 04. 14.

2015. március 15-19. között a Microsec zrt. részt vett Bahreinben az International eGovernment Forum-on valamint a vele párhuzamosan megrendezésre kerülő IT Expo-n. Az idén 8. alkalommal megrendezett konferencia „eGovernment Success Stories” workshopján Barsi András volt az egyik előadó.

A program utolsó 3 napján került megrendezésre az IT Expo, ahol folyamatos érdeklődés kísérte a standunkat, továbbá a helyi „Ügyfélkapu” (eKey) rendszerbe integráltan bemutatásra került a PassBy[ME] alkalmazásunk.
 
Telephely Biztonsági Tanúsítvány a Microsec Zrt. számára
2015. 02. 26.

2015. február 3-án a Nemzeti Biztonsági Felügyelet (NBF), a minősített adat védelméről szóló 2009. évi CLV. törvény 16. §-ban, valamint az iparbiztonsági ellenőrzés és a telephely biztonsági tanúsítvány kiadásának részletes szabályairól szóló 92/2010. (III.31.) Kormány rendelet 6. §-ban foglaltakkal összhangban Szigorúan titkos szintű Telephely Biztonsági Tanúsítványt adott ki a Microsec zrt. részére.
Az NBF által igazoltan a Microsec zrt. rendelkezik Szigorúan titkos minősítési szintű adatok kezelésére vonatkozó engedéllyel, valamint Titkos minősítési szintű adatok kezelésére vonatkozó rendszerengedéllyel.

Az NBH a Tanács biztonsági szabályzatának elfogadásáról szóló 2001/264/EK határozat módosítását tartalmazó 2005/952/EK határozatban foglaltakkal összhangban EU titkos szintű Telephely Biztonsági Tanúsítványt adott ki a Microsec zrt. részére.
Az NBF által igazoltan a Microsec zrt. rendelkezik az EU titkos minősítési szintű adatok kezelésére vonatkozó engedéllyel, valamint EU titkos minősítési szintű adatok kezelésére vonatkozó rendszerengedéllyel.

 
Fontos biztonsági frissítés az e-Szignó programban
2014. 12. 02.

Felhívjuk ügyfeleink szíves figyelmét, hogy az e-Szignó program 3.2.7.12 verziója kiemelt fontosságú biztonsági frissítéseket tartalmaz, ezért javasoljuk a jelenleg használt program frissítését.

Javítás az e-Szignó 3.2.7.12 verzióban:

  • Formátumhibás e-akták esetén nem mindig vette észre az alkalmazás, hogy az adott fájl nem felel meg az e-akta specifikációnak.

e-Szignó 3.2.7.12 letöltése

 
A Microsec társszervezésében megkezdődött a VI. eID Konferencia
2014. 10. 13.

2014. október 13-án megkezdődött a VI. eID Konferencia a budapesti InterContinental Hotelben. A svéd PrimeKey és a portugál Multicert alapította rendezvényen, mely ebben az évben a Microsec társrendezésében jutott el Magyarországra, 40 ország 30 előadója, és mintegy 200 szakértője vesz részt.

A kétnapos konferencia kiemelten foglalkozik az elektronikus aláírás szerepével a közigazgatás és a közszolgáltatások hatékonyságának növelésében, az automatizált határőrizet biztonsági kérdéseivel, valamint az azonosítás új módszereivel az internetes szolgáltatásoknál és a közösségi oldalakon.

Dalos Mihály, a hazánkat idén társszervezőként is képviselő Microsec Zrt. igazgatósági tagja szerint a világháló legnagyobb biztonsági kockázatát jelenleg a felhasználók valós beazonosíthatóságának hiánya jelenti. Az elektronikus aláírás technológia terjedése jelentős mértékben csökkenti a pénzünkre, adatainkra, gyermekeinkre leselkedő veszélyeket, ezért nagyon fontos cél a hazai használat folyamatos bővítése.

VI. eID Konferencia

 
Microsec és a PassBy[ME] a World e-ID Konferencián
2014. 09. 26.

2014. szeptember 22-25. között került megrendezésre a World e-ID konferencia (Identity Services for Government, Mobility & Enterprise) Marseille-ben, Franciaországban. Az immár 10. alkalommal megrendezett konferencia, kiállítás is egyidejűleg. A rendezvényen kb. 400 e-ID program menedzser, kormányzati tisztviselő és technikai szakember osztotta meg ismereteit, keresett új perspektívákat és lehetőségeket, lett légyen szó akár a közszférához, akár a versenyszférához kapcsolódó terveikről.

A konferencia második napján The Dawn of Next Generation eID címmel Barsi András is előadást tartott. Szót ejtett többek között az egyre növekvő és megállíthatatlannak tűnő, ezért egyre nagyobb gondot jelentő, csalások okozta pénzügyi veszteségekről, valamint arról, hogy ennek elkerülése érdekében mennyire fontos a biztonságos ügyfél azonosítás. Arról is beszélt, hogy a kitűzendő cél egy olyan, könnyen használható szolgáltatás kifejlesztése, amely alkalmazható bármilyen mobil eszközön, nagyon biztonságos, és megfelel a BYOD (Bring Your Own Device) elvárásainak.

World e-ID Congress

 
SSL tanúsítványok cseréje
2014. 09. 01.

A szolgáltatásainkhoz tartozó SSL webszerver-tanúsítványokat korszerű, sha256-os algoritmuson alapuló tanúsítványokra cseréltük. A változtatás minden ügyfelünket érinti, aki igénybe veszi időbélyeg szolgáltatásunkat.

Az új sha256-os tanúsítványhoz tartozó legfelsőbb szintű megbízható tanúsítvány és a közbenső szintű tanúsítvány a következő linkekről tölthető le:

Microsec e-Szigno Root CA 2009

e-Szigno SSL CA 2014

A tanúsítványokat a megfelelő tanúsítványtárolóban kell elhelyezni. Így az e-Szignó Automata esetén a gyökértanúsítványt az „ssl_trusted_certs” mappába, a közbenső CA tanúsítványt az „intermediate_certs” mappába kell bemásolni. Amennyiben az alkalmazás a Windows tanúsítványtárát használja, akkor oda kell telepíteni a fentiekben megjelölt tanúsítványokat.

 
Az e-Szignó programcsalád és a heartbleed biztonsági probléma
2014. 04. 16.

Az e-Szignó programcsalád 3.2.5.6-tól 3.2.7.1-ig terjedő verziói az OpenSSL biztonsági hibával érintett verzióját használják. Az OpenSSL biztonsági problémáról és annak következményeiről részletes információ található a lenti címeken.

A Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató elkészítette az e-Szignó Automata új, 3.2.7.2 verziószámú változatát, és az e-Szignó kliens új, 3.2.7.3 verziószámú változatát, amely már a biztonsági hibával nem érintett OpenSSL programverziót használja.

Cégünk email-ben tájékoztatta valamennyi e-Szignó Automatát alkalmazó partnerét a heartbleed biztonsági problémával kapcsolatos tennivalókról.

Az e-Szignó kliens programok a következő napokban automatikusan frissítésre kerülnek, amennyiben ez a lehetőség be van állítva a programot futtató számítógépen.

Biztonsági megfontolásokból minden e-Szignó programot használó partnerünknek javasoljuk, hogy frissítse az e-Szignó Automata vagy e-Szignó kliens programját és amennyiben szoftveres tanúsítványokkal használja az e-Szignó programját, úgy új kulcs generálásával cserélje le az aláíró, titkosító és autentikációs tanúsítványokat.

www.cve.mitre.org

heartbleed.com

 
OpenSSL - heartbleed - biztonsági probléma
2014. 04. 14.

Az OpenSSL 1.0.1-es főverziójában súlyos biztonsági problémát azonosítottak. A programhiba miatt az OpenSSL TLS implementációt használó webszerver alkalmazások memóriájából SSL kapcsolat létesítés során 64 KB információ olvashatóvá válik. Ez adott esetben jelentheti felhasználói jelszavak vagy akár a szerverek privát kulcsának olvasását is.

A problémáról és annak következményeiről, részletes információ található az alábbi címeken:

Az alábbi táblázat a problémában érintett OpenSSL verziókról ad tájékoztatást.

  • OpenSSL 1.0.1 verziótól kezdve a 1.0.1f -ig bezárólag érintett
  • OpenSSL 1.0.1g már nem érintett
  • OpenSSL 1.0.0 nem érintett
  • OpenSSL 0.9.8 nem érintett 

A Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató email-ben tájékoztatta valamennyi WEB szerver tanúsítvánnyal rendelkező ügyfelét az ezzel kapcsolatos tennivalókról.

A Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató által üzemeltetett rendszerek – tanúsítványtárak, OCSP és időbélyeg szolgáltatás, minősített archívum – nem voltak érintettek a biztonsági incidensben.
 
ITBN - legjobb magyar innováció 2013 - díj
2013. 09. 27.

Az év legnagyobb IT-biztonsági eseményeként számon tartott Informatikai Biztonság Napja (ITBN) konferencia szakmai zsűrije cégünk PassByMe megoldásának ítélte a LEGJOBB MAGYAR INNOVÁCIÓ 2013 díjat.

PassByMe online banki megoldásunk az interneten folyó pénzügyi tranzakciókat teszi biztonságossá. A megoldás a jelenleg ismert legmagasabb biztonsági faktorral rendelkező PKI (Nyilvános Kulcsú Infrastruktúra) technológiára épül, mely lehetővé teszi a nem biztonságos nyilvános hálózatokon történő biztonságos kommunikációt és megbízhatóan azonosítja a felhasználót. Ezzel nagymértékben csökkenti az online csalás lehetőségét, valamint a jogosulatlan bankkártya használatból eredő kockázatokat. A PassByMe megoldás teljes mértékben támogatja a PCI DSS iparági sztenderdeket.

További információk a PassByMe rendszerről:

www.passbyme.com

 
e-Kézbesítés Végrehajtási Rendszerekhez
2013. 03. 01.

Az e-Szignó Online szolgáltatáson belül elindult az e-Kézbesítés Végrehajtási Rendszerekhez alkalmazásunk, amely biztosítja a végrehajtási eljárásokban az elektronikus okiratokon alapuló kommunikáció lehetőségét.

Az e-Kézbesítés alkalmazás segítségével a papír alapú postai tértivevényes levél díjának kevesebb mint 19 %-áért tud elektronikus úton tértivevényes küldeményt küldeni a végrehajtók részére.

e-Kézbesítés

 
Ingyenes céginformáció közigazgatási szervek részére
2013. 01. 07.

A 2006. évi V. törvény (Cégtörvény) 15. §-ának (3) bekezdésében meghatározott közfeladatot ellátó szervek - közfeladat megjelölése mellett – ingyenesen vehetik igénybe a céginformációs szolgáltatást. Esetükben sem az adatszolgáltatás sem az adattovábbítás nem köthető díjfizetéshez. Az igénybevételhez chipkártyás azonosítás szükséges.

Ingyenes szolgáltatás

Regisztráció és kártyaigénylés

 
Változik az elektronikus cégeljárást érintő szabályozás
2012. 03. 01.

2012. március 1-től változik az elektronikus cégeljárást érintő szabályozás. A cégeljárást érintő legfontosabb változások a következők:

  • A 2012. március 1-jén hatályba lépő 10/2012. (II. 29.) KIM rendelet új nyomtatványokat határoz meg. Március 1-től már csak ezek az új nyomtatványok nyújthatók be a Cégbíróságra.
    2012. február 29-ével a 2011. évi CXCVII. törvény 141.§ c) pontja értelmében megszűnik a Ctv. 37. § (5) szerinti nyilatkozatos fizetés. 2012. március 1-től kizárólag a Ctv. 37. § (4) bekezdése szerinti fizetési lehetőség választható, amely szerint az illeték és költségtérítés befizetésének összegéről és időpontjáról, a jóváírást követő munkanapon a Magyar Államkincstár elektronikus úton fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített időbélyeggel ellátott igazolást küld e-mailben a jogi képviselőnek. Az igazolást a bejegyzési (változásbejegyzési) kérelemhez kell csatolni. A Ctv. 37. § (5) bekezdése szerint kiadott fizetési igazolások nem használhatók fel a 2012. március 1. után beadott kérelmek esetében (azaz vissza kell igényelni a fel nem használt befizetéseket).
  • Változásbejegyzés esetén már nincs 1 órás ügyintézés.
  • Cégjegyzékadat lett a születési idő a képviseletre jogosultak és a tagok esetén.
  • Új cégjegyzékrovatokkal bővült a megadott adatok köre:
    • 58 - kényszertörlés
    • 0309 - kft. közös tulajdonú üzletrész tulajdonosai
    • 1110 - szabályozott ingatlanbefektetési társaság
  • Néhány cégjegyzékrovat módosult:
    • a 48-as (közhasznúság) rovatban fokozat helyett/mellett a közhasznú jogállást kell feltüntetni
    • a 0109-es rovatban (kft. tagjai) fel kell tüntetni ha a tag közös tulajdonú üzletrész közös képviselője
    • A tevékenységi köröknél nyilván kell tartani a TEÁOR kódot. Új cég esetén a kérelem tartalmazza a TEÁOR kódokat, létező cég esetén a NAV elektronikusan küldi meg a változást, ami automatikusan kerül bejegyzésre.
 
Változtak az elektronikus számlázással kapcsolatos jogszabályok
2012. 02. 15.

A számviteli törvény (2000. évi C. törvény), az ÁFA törvény (2007. évi CXXVII. törvény), az adózás rendjéről szóló törvény (2003. évi XCII. törvény) változásainak hatására 2012. január 1-től az elektronikus számlázásra vonatkozó szabályozás is módosult.

A legfontosabb változások a következők:

  • A befogadónak előzetesen bele kell egyeznie, hogy számára elektronikus számlát bocsáthassanak ki, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.
  • Papír alapú számlák tekintetében a megőrzési kötelezettség a digitalizált számla megőrzésével is teljesíthető.
  • Az adózó köteles az állami adóhatósághoz írásban bejelenteni iratainak, elektronikus alapon rendelkezésre álló bizonylatainak és nyilvántartásainak őrzésének helyét, ha az nem azonos az adózó székhelyével vagy lakóhelyével.
 
Jelentős változások az elektronikus aláírásra vonatkozó jogszabályokban
2012. 01. 19.

2012. április 1-től jelentősen változnak az elektronikus aláírásra vonatkozó egyes jogszabályok. A 2011. évi CLXXIV törvény többek között az elektronikus aláírásról szóló törvényt, a polgári perrendtartásról szóló törvényt és a közigazgatási eljárásrendről szóló törvényt is módosította.

A jelenleg rendelkezésre álló információk alapján a jogszabályi változásoknak köszönhetően 2012. április 1-től az alábbiakban leírt változásokra lehet számítani. Ezek részletein változtathatnak későbbiekben megjelenő végrehajtási rendeletek, illetve a változások pontos értelmezése függhet a Hatóság jogértelmezésétől is.

Megjelenik egy új biztonsági szint, a minősített tanúsítványra épülő nem minősített aláírás. Mivel a minősített aláírás definíciója nem változott, így az új biztonsági szint nem jelent majd minősített aláírást.

Áprilistól minősített tanúsítványt nemcsak biztonságos aláírás-létrehozó eszközhöz (BALE-hoz) lehet kiadni, várhatóan akár szoftveresen is kiadható lesz.

Minősített tanúsítványt tömeges aláírás céljára is ki lehet majd bocsátani, ennek részleteit várhatóan végrehajtási rendeletek szabályozzák majd.

Áprilistól megengedik a jogszabályok, hogy minősített tanúsítvány szervezet nevére kerüljön kibocsátásra. (Eddig - Magyarországon - csak természetes személynek lehetett minősített tanúsítványa.)

Ezáltal megnyílik annak a lehetősége, hogy egy szervezet a saját nevére kiállított minősített tanúsítvány alapján nagy tömegben, elektronikusan hozzon létre akár teljes bizonyító erejű magánokiratot, akár közokiratot. Ezekben az esetekben az elektronikus aláírás (valószínűleg) minősített tanúsítványra épülő nem minősített aláírás lesz.

 
Zártkörűen működő részvénytársasággá alakult a Microsec
2012. 01. 02.

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy a Microsec Kft. 2012. január 1-től zártkörűen működő részvénytársaságként folytatja tevékenységét.

A Microsec Kft. jogutódja a Microsec zrt., így valamennyi szerződés változatlan formában hatályban marad. A társaság tulajdonosai továbbra is kizárólag magyar magánszemélyek (a Microsec munkatársai).

Az átalakulással egyidejűleg a Microsec zrt. székhelye a következőre módosul: 1031 Budapest, Záhony utca 7. D. ép.

A Microsec zrt. cégadatai a következők:

A cég elnevezése: MICROSEC Számítástechnikai Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság

A cég rövidített elnevezése: MICROSEC zrt.

Cégjegyzékszám: 01-10-047218 Fővárosi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 23584497-2-41

Székhely és számlázási cím: 1031 Budapest, Záhony utca 7. D. ép.

Bankszámlaszám: 10102086-10273202-00000005 (Budapest Bank Nyrt.)

Telefon: (+36-1) 505 - 4444

Fax: (+36-1) 505 - 4445

Honlap: www.microsec.hu

 
Előadás a EU elnökség elektronikus aláírás konferenciáján
2011. 11. 09.

2011. november 9-10. között került megrendezésre a lengyel EU elnökség által szervezett Boosting trust in the digital single market: the role of e-signature konferencia Lengyelországban. A rendezvény eredményei iránymutatással szolgálhatnak a döntéshozók számára az elektronikus azonosítást, autentikációt és aláírást érintő kérdésekben.

A Microsec Kft. szakértője, Dr. Berta István Zsolt meghívott előadóként tartott előadást Secure Signature Creation Devices (SSCDs) ...from different approaches címmel. Előadásában a biztonságos aláírás-létrehozó eszközökkel kapcsolatos különböző EU-s irányokat foglalta össze, különös figyelmet fordítva az egyes irányok gyakorlatban történő alkalmazhatóságára.

 
Polish Interoperability Test for Electronic Signature konferencia
2011. 10. 26.

2011. október 26-27. között rendezték meg a Polish Interoperability Test for Electronic Signature konferenciát és workshop-ot Lengyelországban. A rendezvény célja a különböző elektronikus aláírásra épülő rendszerek interoperabilitásának vizsgálata mellett egy olyan fórum létrehozása volt, amely a résztvevők számára lehetőséget adott a területet érintő kérdések, tapasztalatok megvitatására.

A konferencia átfogó képet nyújtott az elektronikus aláírás területét érintő szabályozásról, annak fontosabb kérdéseiről. A kétnapos konferencián elhangzó prezentációk ismertették az elektronikus aláírás technológiájára épülő rendszerek gyakorlati felhasználási lehetőségeit, illetve ezek előnyeit.

A Microsec Kft. egyedüli magyar résztvevőként képviseltette magát az eseményen. Over 300 million electronically signed documents and two heart attacks címmel tartott előadásában cégünk bemutatta a magyar elektronikus aláírás piac helyzetét, a sikeres hazai üzleti modelleket, valamint az e-aláírásra épülő rendszerek bevezetésének kulcsfontosságú kérdéseit.

 
A Microsec nyerte "Az év IKT projektje díjat"
2011. 06. 16.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége minden évben meghirdeti a Gyurós Tibor díjat, amelyre több kategóriában lehet pályázni. 2011. évben a Microsec Kft. nyerte "Az év IKT projektje díjat" a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara elektronikus pénzintézeti megkeresések rendszerével.

A 2008. február 1-én indult projekt példaértékű az elektronikus ügyintézési modellek terén. A rendszer lehetővé teszi, hogy a bírósági végrehajtás során a bírósági végrehajtó elektronikusan aláírt okiratokban keresse meg a pénzintézeteket, valamint a válaszokat is nagyrészt elektronikus úton dolgozza fel. A projekt az éles indulást, vagyis 2009. július 1-ét követő évben több százmillió forintos megtakarítást eredményezett a bírósági végrehajtásban rendszerszinten.

A Microsec Kft. által kifejlesztett rendszer példaként szolgál az elektronikus okiratok alapján történő hatósági ügyintézésre. Olyan eszközöket használ, amelyek már megszokottak az elektronikus ügyintézésben (internet, e-mail), mégis biztosítja a hiteles és bizonyító erejű dokumentumok gyors áramlását, valamint PKI alapú titkosítás révén teljesíti a bizalmasság elvét is. A projekt élő példája, hogy mi módon lehet nagyon rövid megvalósítási időkkel, rendkívül alacsony beruházás mellett gyorsan megtérülő e-ügyintézési modellt megvalósítani.

 
Pdf aláírás az e-Szignóban
2011. 05. 24.

A 2011. májusától elérhető e-Szignó kliens 3.2.4.9-es verziójában már nem csak XAdES típusú e-akták, hanem PDF típusú aláírások is készíthetőek.

További új funkció a dokumentumok és akták jelszavas titkosítása.

 
Megjelent a Nagy e-Szignó könyv
2011. 05. 18.

A Microsec gondozásában megjelent egy elektronikus aláírásról szóló szakkönyv, a Nagy e-Szignó könyv amit az elektronikus aláírásról tudni akartál, csak féltél megkérdezni). A szakköny elsősorban műszaki szempontból közelíti a témakört, de annak jogi és gazdasági vonatkozásaival együttesen, olvasmányosan, könnyedén és jól érthetően mutatja be az elektronikus aláírás világát és a mögötte rejlő technológiát. Mindenki számára ajánlott, aki elektronikus ügyintézéssel foglalkozik.

A szerző, Dr. Berta István Zsolt, hosszú évek óta foglalkozik elektronikus aláírással és a nyilvános kulcsú infrastruktúrával (PKI-vel). Könyvében az elektronikus aláíráshoz és annak használatához kapcsolódó ismereteket foglalja össze, valamint esettanulmányokkal illusztrálja a technológia gyakorlatban történő alkalmazását.

Hiszünk a tudás és az információ szabad áramlásában, és társadalmi szerepvállalásunk keretében részt veszünk az elektronikus okiratokra épülő kultúra terjesztésében. Ezért többféle módon is elérhetővé tettük az elektronikus aláírás

A teljes könyv szabadon, creative commons licenc szerint másolható, terjeszthető, felhasználható.

NAGY E-SZIGNÓ KÖNYV (letölthető PDF dokumentum)
 
A tanúsítványokat 2048 bit hosszúságú kulccsal bocsátjuk ki
2011. 01. 01.

A hitelesítés szolgáltatáshoz használható algoritmuskészletek változása miatt 2011. január 1-jétől kizárólag 2048 bites kulcsmérettel bocsátunk ki tanúsítványokat, és hitelesítés szolgáltatásainkban fokozatosan áttérünk a biztonságosabb SHA-256 lenyomatképző algoritmus használatára.

A hitelesítés szolgáltatást felügyelő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ajánlása szerint a hazai hitelesítés szolgáltatóknak tanácsos áttérniük az új algoritmuskészletek (SHA-256 és 2048 bites RSA) használatára. Az NMHH vonatkozó határozata értelmében az eddig alkalmazott algoritmuskészletek - köztük a Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató által használt SHA-1 lenyomatképző algoritmus, és az 1024 bites kulcshosszal használt RSA algoritmus - még használhatóak, de a hatóság a jövőben várhatóan hoz majd egy kötelező érvényű döntést, mely szerint ezek a régebbi algoritmuskészletek a továbbiakban már nem alkalmazhatóak.

Az amerikai követelmények változása miatt az elterjedt böngészőprogramok szállítói (pl. Microsoft, Mozilla) is a legalább 2048 bites RSA kulcsok használatát ajánlják.

A Microsec a fentiek miatt döntött úgy, hogy 2011. január 1-jétől kizárólag 2048 bites kulcshoz bocsát ki tanúsítványt, és csak új, 2048 bit hosszúságú kulcs tárolására alkalmas kártyákat használ a tanúsítványok hordozására. Ennek megfelelően 2011. január 1-jétől a kártyán tárolt tanúsítványokkal rendelkező ügyfeleink tanúsítványainak megújításához a jelenlegi kártya új típusú kártyára történő cseréje szükséges. A kártya cseréjében érintett ügyfeleinket az aktuális időpontban közvetlenül értesítjük a cserével kapcsolatos tudnivalókról.

 
A Microsec csatlakozott az Informatikai Vállalkozások Szövetségéhez
2010. 10. 21.

Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége az információs és kommunikációs technológiai vállalkozások és non-profit szakmai szervezetek tevékenységét összehangoló és támogató szakmai érdekvédelmi és –képviseleti szervezet. A Szövetség célja az infokommunikációs szakterület fejlődésének, megismertetésének elősegítése, az iparági kutatás-fejlesztés és innováció támogatása, végzése, továbbá a tagszervezetek szakmai, iparági érdekeinek hatékony képviselete. Az IVSZ küldetésének tartja az iparág hazai és nemzetközi elismertségének növelését.

A Microsec Kft. az IVSZ tagjaként aktív szerepet kíván vállalni a Szövetség céljainak megvalósításában, szakmai és társadalmi feladatainak végzésében. A Microsec szövetségi tevékenységét az IVSZ nagyvállalati tagozatának tagjaként végzi.

 
Web-Szignó webes aláíró-ellenőrző alkalmazás
2010. 07. 22.

A web-Szignó alkalmazásunk segítségével külön program telepítése nélkül, webes felületen érhető el az aláírás és az ellenőrzés funkció. Használatát különösen ajánljuk olyan környezetben, ahol nem oldható meg, vagy nem kívánatos egy önálló aláíró-ellenőrző program telepítése a számítógépre, ugyanis a web-Szignó eléréséhez mindössze internet-kapcsolatra van szükség.

A web-Szignó alkalmazás használata díjmentes. Az aláírások készítéséhez a Microsec által kibocsátott aláíró tanúsítvány és időbélyeg szolgáltatás szükséges.

 
Előadás a European Forum on Electronic Signature konferencián
2010. 06. 11.

2010. június 9-11. között rendezték meg a European Forum on Electronic Signature idei konferenciáját Lengyelországban. A rendezvény célja, hogy egy fórumot biztosítson elsősorban az Európai Unió tagországai számára az elektronikus aláírással kapcsolatos kérdések, tapasztalatok megvitatására. Ez az esemény azért is nagyon fontos, mert szinte ez az egyetlen olyan európai elektronikus aláírás konferencia, amely nyitott a piaci résztvevők számára. A konferencia iránti érdeklődés évről évre növekszik, az idén több mint 100 volt a látogatók száma.

A konferencia átfogó képet nyújtott arról, hogy a résztvevő országokban milyen az elektronikus aláírás piacának fejlettsége. Az elhangzott beszámolók arról tanúskodtak, hogy a magyar elektronikus aláírás piac fejlettsége megfelel a többi uniós tagországra jellemző fejlettségi szintnek.

A Microsec Kft. egyedüli magyar résztvevőként képviseltette magát az eseményen. Successful PKI Business Models in Hungary címmel tartott előadásában cégünk bemutatta a magyar elektronikus aláírás piac jogszabályi környezetet, és az elektronikus aláírás technológiájára épülő sikeres hazai üzleti modelleket.

 
A Microsec megnyerte a céges csapatok versenyét a Széchenyi Évadnyitó Evezős Versenyen
2010. 04. 25.

A Danubius Nemzeti Hajós Egylet a 20 éves hagyományt folytatva az idén is megrendezte az evezős évadot megnyitó Gróf Széchenyi István Emlékversenyt. A verseny különlegessége, hogy a versenyevezősök mellett egyetemi, családi és céges csapatok is megmérkőzhetnek egymással. A nézőkkel és szurkolókkal együtt közel 500 ember vett részt az idei rendezvényen.

A céges csapatok 500 méteres távon a fixüléses tízevezős hajók futamában mérhették össze az erejüket. A cégek részéről olyan nagy volt az érdeklődés, hogy három kategóriában (olajtársaságok, épületgépészek, egyéb cégek) is rendeztek versenyeket.

A Microsec címvédőként állhatott a rajthoz, és a tavalyi sikereket megismételve az egyéb cégek kategóriában első helyezést ért el. A Microsec bajnokcsapata az aranyérmen túl átvehette a II. kerületi Önkormányzat tiszteletdíját, az első helyezettnek járó serleget is.

A céges kategóriákat egyesítő céges szuper döntőben a Microsec 11 fős csapata ezüstérmet szerzett, így a 18 céges csapat közül idén a második legjobbnak bizonyult.

 
E-Közigazgatási Díjat nyert a Microsec által fejlesztett és üzemeltetett elektronikus cégeljárás
2009. 11. 09.

Az elektronikus cégbejegyzési és változásbejegyzési eljárás továbbfejlesztéséért, és a cégeljárás gyorsításáért a Miniszterelnöki Hivatal E-Közigazgatási Díjjal tüntette ki az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériumot. A díjat minden évben azok az államigazgatási és önkormányzati szervek kapják, amelyek az e-közigazgatás keretében az elektronikus szolgáltatásaik nyújtásával és az azt támogató informatikai rendszer fejlesztésével kiemelkedő eredményt érnek el.

A díjnyertes elektronikus cégeljárás informatikai rendszerét a szolgáltatás indulása óta a Microsec Kft. fejleszti és üzemelteti, így a cégünk által végzett szakmai munka jelentősen hozzájárult a díjazott eredmények megvalósulásához. Az elmúlt évek munkájával az alábbi sikerek valósultak meg az elektronikus cégeljárás területén:

Az elektronikus cégeljárás teljes folyamata elektronikus úton zajlik, ami a papír alapú eljáráshoz képest jelentős megtakarításokat eredményez.

Nagymértékben csökkent a cégbírósági ügyintézés ideje, és megvalósult az egyórás cégbejegyzés.

Mintegy 10 000 ügyvéd, 400 cégbíró és cégbírósági ügyintéző, 520 közjegyző és közjegyző-helyettes, 350 bírósági végrehajtó és végrehajtó-helyettes rendelkezik elektronikus aláírással és vesz részt az elektronikus cégeljárásban.

A felszámolók, végelszámolók és az ügyészek is elektronikus aláírással hitelesítve küldik a cégekre vonatkozó határozataikat és értesítéseiket a cégbíróságra.

Évente 1 200 000 elektronikusan aláírt érdemi irat (kérelem, végzés, tértivevény) keletkezik a cégeljárás során.

Megvalósult a hiteles elektronikus kézbesítés: a cégbírósági végzések átvételét elektronikusan aláírt tértivevénnyel igazolják az ügyvédek.

Az online céginformációs szolgáltatás keretében teljesen automatizált módon kérhető hiteles, elektronikusan aláírt cégkivonat.

Az e-cégeljárás a gazdaság más területein is elterjesztette az elektronikus ügyvitelt, az elektronikusan aláírt iratok használatát. Például a kereskedelmi bankok az elektronikus cégiratok befogadásával szerzett pozitív tapasztalataik alapján ma már a közjegyzők és a végrehajtók által részükre küldött okiratokat is elektronikusan aláírt formában várják.

 
A Microsec új szolgáltatói gyökértanúsítványa bekerült a Windows tanúsítványtárába
2009. 10. 01.

A Microsec Kft. új algoritmuskészleteken (SHA-256) alapuló e-Szignó főtanúsítványa bekerült a Windows operációs rendszer tanúsítványtárába. Így az új e-Szignó főtanúsítványunkra visszavezethető tanúsítvánnyal hitelesített weboldalt vagy e-mailt biztonságosnak tekinti a Windows.

 
Partnerei és ügyfelei körében ünnepelte 25. születésnapját a Microsec
2009. 09. 09.

A Microsec 25 éves fennállásának alkalmából a Planetáriumban rendezett ünnepségen látta vendégül partnereit és ügyfeleit. A vendégek között üdvözölhettük az ügyvédi, a közjegyzői és a végrehajtói kamara képviselőit, a közszféra jeles képviselőit, neves közéleti szereplőket, valamint számos pénzügyi, kereskedelmi és informatikai vállalat munkatársát. Az eseményt több mint 140 vendég tüntette ki a jelenlétével.

Az ünnepségen az alapítók visszatekintettek az elmúlt 25 évre és kifejezték azt a szándékukat, hogy a cég fiatalabb generációjával közösen szeretnék továbbvinni az elmúlt negyedszázadban sikerre vitt stratégiát. A vezetőség céljai szerint a Microsec neve a jövőben is egyet jelent a piaci kihívásoknak megfelelő fejlesztéseken alapuló, az ügyfelek igényeinek teljes körű kiszolgálását célzó informatikai szolgáltatások nyújtásával.

A születésnapi műsort követően laser show, tombola, valamint a Microsec történetét és szolgáltatásait bemutató kiállítás, és a cég tevékenységéhez kapcsolódó interaktív játékok szórakoztatták a vendégeket az este folyamán.

 
Az e-Szignó megszerezte a MELASZ-Ready 2.00 tanúsítást
2009. 07. 01.

Az e-Szignó 3.1 aláíró alkalmazás megfelel a Magyar Elektronikus Aláírás Szövetség (MELASZ) által az elektronikus aláírásokra kidolgozott egységes MELASZ formátum 2.00 verziójának. A tanúsítás szerint az e-Szignó interoperábilis a MELASZ-Ready minősítéssel rendelkező valamennyi aláíró alkalmazással, és megfelel a MELASZ által felállított követelményeknek.

 
Az e-Szignó főtanúsítványa bekerült a Mozilla Firefox tanúsítványtárába
2009. 07. 01.

Megjelent a Mozilla Firefox legújabb, 3.5-ös verziója, melynek tanúsítványtárában alapértelmezetten szerepel a Microsec e-Szignó főtanúsítványa. Ennek köszönhetően ezentúl nem csak a Windows tanúsítványtárát használó böngészők felhasználói, hanem a Mozillát használók is egyszerűen meggyőződhetnek az általunk kibocsátott webszerver tanúsítvánnyal rendelkező weboldalak hitelességéről.

A Mozilla Firefox 3.5-ös, és az azt követő verzióinak tanúsítványtárában az e-Szignó főtanúsítványa a megbízható, legfelső szintű hitelesítés szolgáltatók tanúsítványai között szerepel, így az általunk kibocsátott valamennyi tanúsítványt alapértelmezetten biztonságosnak tekinti a Firefox.

 
Új algoritmuskészletekre épülő szolgáltatások
2009. 06. 01.

A Microsec 2009. június 1-én megindította az új kriptográfiai algoritmuskészletekre (SHA-256, 2048 bites RSA) alapuló szolgáltatásait.

 
A Microsec megnyerte a céges csapatok versenyét a Széchenyi Évadnyitó Evezős Versenyen
2009. 04. 26.

A Danubius Nemzeti Hajós Egylet idén is megrendezte az evezős évadot megnyitó Gróf Széchenyi István Emlékversenyt. A 19 éves hagyományokkal rendelkező verseny különlegessége, hogy a versenyevezősök mellett egyetemi és céges csapatok is megmérkőzhetnek egymással. A nézőkkel és szurkolókkal együtt közel 500 ember vett részt az idei rendezvényen.

A tavalyi kezdeményezést folytatva idén is sor került a "Fapados Oxford-Cambridge" fixüléses tízevezős versenyre, melyben céges csapatok mérték össze az erejüket. Ebben a futamban 12 cég csapata állt rajthoz. A Microsec 11 fős legénysége az előfutamból bejutott a döntőbe, ahol a VGF szaklap és az Utiber Kft. csapatait megelőzve első helyezést ért el.

A Microsec bajnokcsapata az aranyérmen túl átvehette a Magyar Evezős Szövetség tiszteletdíját, az első helyezettnek járó serleget is.

 
Csökken a csomagokhoz tartozó időbélyegek ára
2009. 01. 01.

Az elektronikus aláírás kedvező feltételekkel történő igénybevétele érdekében 2009. január 1-jétől csökkentjük az aláíró csomagokhoz rendelt időbélyeg szolgáltatás árát. Az időbélyeg árának csökkentése, a csomagok díjának változtatása nélkül, valamennyi csomag-előfizetéssel rendelkező ügyfelünk számára érvényes.

 
Előadás az E-Banking - A jövő bankja című konferencián
2008. 10. 08.

A banki szektor jövőbeli piaci kihívásairól szóló szakmai napon számos bank képviseltette magát. A konferencia szerves részét képezte az elektronikus dokumentumok kezelésének kérdése, melyről a Microsec tartott előadást a rendezvényen.

 
Részvétel a MOKK 20. Közép-Európai Közjegyzői Konferenciáján
2008. 10. 03.

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara 2008. október 2-4. között, Szegeden 20. alkalommal rendezte meg a Közép-Európai Közjegyzői Kollokviumot. A háromnapos konferenciára belföldről és külföldről, több száz jogi szakember érkezett a Dél-alföldi városba. A közjegyzők mellett ügyvédek és bírák is képviseltették magukat az eseményen.

A Microsec, mint a MOKK számára minősített hitelesítés szolgáltatást és minősített archiválás szolgáltatást nyújtó partner, szponzorként és kiállítóként vett részt a rendezvényen.

 
Az e-aktában lévő valamennyi dokumentum aláírása egyetlen kattintással
2008. 05. 30.

A Fővárosi Ítélőtábla Polgári Kollégiumának 2008. április 28-án kelt határozata szerint a cégeljárás során benyújtandó dokumentumokat tartalmazó elektronikus akta tartalmát képező valamennyi okiratot egyenként is szükséges minősített elektronikus aláírással és időbélyeggel ellátni. Az új előírásoknak való megfelelés megkönnyítése érdekében az e-Szignó aláíró programot új funkcionalitással bővítettük, melynek eredményeképpen az aktába foglalt valamennyi dokumentum egyetlen kattintással, egyszerre aláírható.

 
Előadás a Magyar Országos Közjegyzői Kamara konferenciáján
2008. 05. 22.

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara konferenciát szervezett az elektronikus okiratok alkalmazásának lehetőségeiről. Az "Eszközök és lehetőségek az elektronikus közjegyzői eljárásokban - Az elektronikus okiratok hatása a hitelezési és végrehajtói gyakorlatra" címmel megrendezett eseményen elsősorban kereskedelmi bankok képviselői vettek részt, akik a közjegyzői és a végrehajtói kamara, valamint a Microsec, mint hitelesítés szolgáltató részvételével folytattak szakmai párbeszédet.

A Microsec 2006. óta a Magyar Országos Közjegyzői Kamara, 2007. óta pedig a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara elektronikus aláírás technológiai szolgáltatója. A hitelesítés szolgáltatásban szerzett, a témához kapcsolódó szakmai tapasztalatait, a jogi, technológiai és üzleti környezetet, és az elektronikus okiratok elterjedésében várható pozitív változásokat a Microsec egy előadás keretében ismertette a rendezvényen.

 
Elérhetőek a Microsec e-Szignóval hitelesített elektronikus tulajdoni lapok
2008. 05. 19.

2008. május 19-étől a földhivatali ingatlan-nyilvántartásból hiteles elektronikus tulajdoni lap másolat igényelhető a TakarNet rendszeren keresztül. Az elektronikus tulajdoni lap hitelességét az okiraton a Microsec e-Szignó aláíró programjával elhelyezett fokozott biztonságú elektronikus aláírás és időbélyegző biztosítja, melyek igazolják azt, hogy az adott tulajdoni lap a földhivatali ingatlan-nyilvántartás adatbázisából származik, és tartalma megegyezik az adatbázisban az időbélyegző által jelzett időpontban szereplő hatályos adatokkal.

Az elektronikus aláírással hitelesített elektronikus tulajdoni lap bármely eljárásban használható, ahol tulajdoni lapra van szükség. Ráadásul az elektronikus tulajdoni lapról további költségek nélkül bármennyi másolat készíthető úgy, hogy minden egyes másolat eredetinek tekintendő.

 
Titkosító és autentikációs tanúsítvány valamennyi kártyán
2008. 03. 27.

Az intelligens kártyára kibocsátott aláíró tanúsítványok mellé, térítésmentesen biztosítunk egy titkosító és egy autentikációs tanúsítványt. Így az aláíró csomagokra előfizető, továbbá a kártyára telepített aláíró tanúsítványt igénylő valamennyi ügyfelünk számára ingyenesen adunk egy titkosító és egy autentikációs tanúsítványt.

 
Az e-Szignó program sikeresen teljesítette az ETSI XAdES Plugtest-et
2008. 03. 20.

Az ETSI (European Telecommunications Standards Institute) az Európai Unió egyik mértékadó szabványosítási szervezete, az elektronikus aláírás szabványosítása területén nemcsak az EU-ban, de az egész világon is meghatározó szerepet tölt be. Az ETSI által szervezett XAdES Plugtestaz ETSI TS 101 903 szabványon alapuló XAdES típusú (XML Advanced Electronic Signature) elektronikus aláírás-létrehozó alkalmazások interoperabilitását vizsgálja. A 2008. március 3-20. között megrendezett XAdES Plugtest-en 27 aláíró alkalmazás vett részt a világ minden tájáról, a teszt során ezen alkalmazások ellenőrizték az egymás által létrehozott - európai szabványoknak megfelelő - aláírásokat.

A Microsec e-Szignó aláíró-ellenőrző alkalmazása sikerrel szerepelt a XAdES Plugtest-en. Az e-Szignó programmal készített valamennyi aláírás-típust ellenőrizni tudták más gyártók szoftverei, emellett az e-Szignó is képes volt a különböző programok által készített aláírások ellenőrzésére. Az e-Szignó program képes létrehozni és ellenőrizni a XAdES szabvány szerinti összetett aláírástípusokat is (XAdES-XL, -A). Ezzel messze kiemelkedik azon magyarországi szoftvergyártók mezőnyéből, amelyek csak a XAdES szabvány leegyszerűsített változatának megfelelő (pl. MELASZ-Ready) elektronikus aláírásokat képesek előállítani, illetve nem vállalták e nemzetközi megmérettetést. A plugtest szó az ETSI bejegyzett védjegye.

 
Elektronikus aláírással ellátott jelentés és közzététel a PSZÁF felé
2008. 01. 21.

2008. január 21-től érvényes a PSZÁF Elektronikus Aláírási Szabályzata, amely a 2001. évi CXX. tőkepiaci törvény által bejelentésre kötelezett intézmények számára lehetővé teszi azt, hogy a jelentést és a közzéteendő adatokat elektronikus aláírással ellátva, elektronikus úton küldjék meg a Felügyelet részére. A szabályzatnak teljes mértékben megfelelő minősített elektronikus aláírás létrehozásához szükséges eszközöket és szolgáltatásokat minősített aláírói csomagba foglalva kínáljuk.

 
Elektronikus aláírás értékbecslőknek
2008. 01. 01.

2008. január 1-jétől egyes bankok kötelezően előírják az értékbecslők számára, hogy az értékelési jelentéseket elektronikus úton, fokozott biztonságú elektronikus aláírással ellátva küldjék be. A gyakorlat szerint a bankok erre a célra intelligens kártyára telelpített, fokozott biztonságú tanúsítvány használatát követelik meg

Ezért értékbecslők számára a Fokozott ezüst aláírói csomagunkat ajánljuk. A csomag minden olyan eszközt és szolgáltatást tartalmaz, amely az aláírás létrehozásához szükséges.

 
Elektronikus aláírás a Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara tagjai számára
2007. 11. 30.

A Magyar Bírósági Végrehajtói Kamarával kötött szerződés értelmében a Microsec Kft. minősített biztonságú aláírói, titkosító és autentikációs tanúsítványt biztosít valamennyi végrehajtó számára.

 
Ingyenes OCSP szolgáltatás
2007. 07. 01.

Időbélyegzés előfizetéssel, illetve aláíró csomaggal rendelkező ügyfeleink ezentúl ingyenesen vehetik igénybe OCSP szolgáltatásunkat.

 
A minősített archív szolgáltatás indulása
2007. 02. 01.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság nyilvántartásba vette a Microsecet, mint az első minősített elektronikus archiválás szolgáltatót.

 
KGYHSZ felülhitelesítés
2007. 01. 01.

A Közigazgatási Gyökér Hitelesítés Szolgáltató (KGYHSZ) felülhitelesítette a Microsec aláíráskiadó tanúsítványait, így a közigazgatási elektronikus ügyintézéshez használható aláíró tanúsítványokat is kibocsáthat a Microsec.

 
Az e-Szignó főtanúsítvány bekerült a Windows tanúsítványtárába
2007. 01. 01.

Az e-Szignó főtanúsítvány bekerült a Windows operációs rendszer tanúsítványtárába. Ezzel leegyszerűsödött a tanúsítványainkkal hitelesített weboldalak megtekintése és a tanúsítványainkkal aláírt emailek és e-akták hitelességének ellenőrzése.

A jövőben egy általunk kiadott tanúsítvánnyal hitelesített weboldalt vagy e-mailt biztonságosnak tekinti a Windows. A weboldal vagy e-mail megtekintésekor a felhasználó nem kap olyan üzenetet, hogy a tanúsítvány kiállítója ismeretlen, ehelyett a Windows felhasználói beavatkozás nélkül letölti az e-Szignó főtanúsítványt, és elhelyezi azt a tanúsítványtárban a megbízható legfelső szintű hitelesítés szolgáltatók tanúsítványai között.

 
Elektronikus Számlakibocsátók Egyesülete
2006. 05. 01.

Megalakult az Elektronikus Számlakibocsátók Egyesülete, melynek alapító tagjai teljesség igénye nélkül a Díjbeszedő, az ELMŰ, a Pannon GSM, a Vodafone, a Magyar Telekom és a Microsec.

Az Egyesület tagjai bocsátják ki a Magyarországon keletkező bizonylatok 98%-át. Az Egyesület célja fórumot biztosítani a számlakezeléssel kapcsolatos technológiai és jogi megoldások megismerésére illetve közös javaslatok kidolgozására.

 
Elektronikus aláírás a közjegyzőknél is
2006. 03. 10.

A Magyar Országos Közjegyzői Kamara és a Microsec megállapodása értelmében a Microsec biztosítja valamennyi közjegyző és közjegyző-helyettes részére a minősített elektronikus aláíráshoz szükséges kártyát, tanúsítványt és az időbélyeg szolgáltatást. Az elektronikus aláírást és az időbélyeget a közjegyzők a papír alapú iratok elektronikus formába való átalakításához használják.

A közjegyző által minősített aláírással és időbélyeggel ellátott dokumentumok ugyanolyan közokiratnak minősülnek majd, mint a "hagyományos" pecséttel ellátottak.

Az e-közigazgatás elterjedésével az elektronikus közjegyzői okiratokat akár a többi nagy elektronikus ügyintézési rendszerhez is fel lehet használni.

 
OEP foglalkoztatói jelentések
2006. 01. 10.

A magánnyugdíjpénztári jelentéseken kívül immár az OEP foglalkoztatói jelentések is beküldhetők elektronikus aláírás alkalmazásával.

 
Új cégtörvény
2006. 01. 01.

Az Országgyűlés elfogadta az új cégtörvényt (2006. évi V. törvény). 2006. július 1-jétől valamennyi gazdasági társaság számára, 2007 január 1-jétől pedig valamennyi cégforma számára elérhető lesz az elektronikus cégeljárás.

 
MELASZ-Ready az e-Szignó
2005. 12. 01.

A magyarországi elektronikus aláírás szoftvert fejlesztő cégek közötti együttműködés révén a MELASZ-Ready termékekkel létrehozható olyan aláírás, amit a többi MELASZ-Ready magyarországi szoftver is ellenőrizni tud, és viszont.

A MELASZ-Ready szabvány a XAdES szabvány rendelkezéseit vette át, illetve pontosította. A MELASZ-Ready nem vette át a teljes XAdES szabványt, csak a XAdES-BES, XAdES-T és XAdES-C aláírásokkal foglalkozik, így a teljes körű együttműködés az alkalmazások között nem garantált, hiszen az e-Szignóval 2005. júniusa óta XAdES-A formátumú, azaz archív célú aláírás is készíthető.

 
e-cégeljárás
2005. 08. 01.

Elsőként a részvénytársaságok és - korlátozott mértékben - a korlátolt felelősségű társaságok jogi képviselői küldhetik el elektronikusan cég- és változásbejegyzési kérelmeiket a cégbíróságok részére.

Az e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató biztosítja az elektronikus cégeljáráshoz szükséges elektronikus aláírást, időbélyegző szolgáltatást és az elektronikus bejegyzési kérelmek összeállításához szükséges e-Szignó programot.

A Microsec e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató a rendszerekbe integrált e-Szignó aláíró programot és az elektronikus aláíráshoz használt tanúsítványokat biztosította.

 
Elindultak a minősített szolgáltatásaink
2005. 05. 15.

2005. május 15-én az e-Szignó Hitelesítés Szolgáltató megindította minősített elektronikus aláírás hitelesítés szolgáltatását, valamint minősített időbélyegzés szolgáltatását.